خبرنگاران دیده‌بانان جامعه هستند 
کد خبر: 4161219
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

خبرنگاران دیده‌بانان جامعه هستند 

سید محمدحسین بلاغی با بیان اینکه خبرنگاران دیده‌بانان جامعه و یکی از پایه‌های اصلی ارتقای سطح آگاهی هستند، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان کنشگران فعال جامعه در تبیین و رفع مسائل مختلف جامعه نقش موثری دارند. 

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، روز گذشته،17 مردادماه در آیین نکوداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه خبرنگاران دیده‌بانان جامعه و یکی از پایه‌های اصلی ارتقای سطح آگاهی هستند، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان کنشگران فعال جامعه در تبیین و رفع مسائل مختلف جامعه نقش مؤثری دارند. 

وی با تأکید بر اینکه حفظ استقلال، مطالبه‌گری، تعالی‌بخشی و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم اهالی رسانه است، افزود: ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در استان به‌عنوان یک فرصت ارزشمند برای ما حائز اهمیت است. 

بلاغی، در ادامه بر ضرورت کنشگری رسانه‌های استان در سطح کشور تأکید کرد و گفت: کنشگری رسانه‌ای نباید محصور در شهر و استان باشد، بلکه گستره‌ آن باید توسعه یافته و در سطح کشور به کنشگری بپردازد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه امسال، سال تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای در استان خواهد بود، ادامه داد: تقویت این حوزه ضرورت دارد، چراکه اگر تشکل‌ها به جایگاه واقعی خود در عرصه کنشگری نرسد، عرصه رسانه تضعیف می‌شود. 

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی در حوزه رسانه، اظهار کرد: جامعه خبر و رسانه نیز باید در راستای حفظ ضروریات، توانمندی‌ها و اثربخشی‌های خود تلاش کند که این امر نیز مراتب و شرایطی را می‌طلبد. 

بلاغی، با تأکید بر اینکه حفظ استقلال و تقدم منافع ملی و عمومی بر منافع شخصی نیز از جمله ضروریات این حوزه بوده و رسانه باید با حفظ رویکرد مطالبه‌گرانه، منصفانه و مصلحانه به نقادی بپردازد، گفت: عرصه خبرنگاری در استان باید به سمت آموزش و ارتقای توانمندی‌ها قدم برداشته و با مجهز شدن به تکنولوژی روز به صورت پویا و فعال به رسالت‌های خود عمل کند. 

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانه فرهنگ تبریز را به پاتوق عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تبدیل خواهیم کرد، افزود: طی ۲۰ روز آینده ساختمان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان(خانه فرهنگ تبریز) را تخلیه خواهیم کرد، چراکه نیازمند بازسازی است. 

وی در این خصوص توضیح داد: اداره‌کل ارشاد نیز به مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز منتقل می‌شود و خانه فرهنگ تبریز نیز به مرکز نوآوری و خلاقیت عرصه هنر، فرهنگ و رسانه تبدیل خواهد شد، البته نه اینکه به هر انجمن یک اتاق دهیم، بلکه در فرمی دیگر این محل را به پاتوق عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تبدیل خواهیم کرد. 

بلاغی، در پایان به چالش‌ها و مشکلات مطروح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای و خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha